فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima

درخواست فرزند علی‌اکبر صنعتی از وزارت ارشاد/فکری به حال فرهنگ ملی مملکت بکنید

» سرویس: فرهنگي و هنري - تجسمي و موسيقي

فرزند استاد علی‌اکبر صنعتی از وزارت ارشاد خواست، فکری به حال آثار در معرض نابودی موزه استاد صنعتی کند.

 

علی‌محمد صنعتی، فرزند علی‌اکبر صنعتی، هنرمند مجسمه‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی بی‌توجهی هلال احمر به نگه‌داری از آثار پدرش گفت: از وزارت ارشاد می‌خواهم فکری به حال آثار موزه استاد صنعتی کند و با خرید آن‌ها این آثار را که در معرض نابودی هستند از زیر نظر هلال احمر خارج کند.

 

او افزود: وضعیت نامناسب موزه و نگه‌داری مجسمه‌ها نتیجه‌ی سپردن کار به کسانی است که هیچ سررشته‌ای از هنر ندارند و نمی‌دانند این آثار چه ارزشی برای فرهنگ ملی این مملکت دارند. هنر ایران نیازمند دلسوزی هنرشناسان و کارشناسانی است که به این حیطه آشنایی کامل داشته باشند.

 

صنعتی درباره ی وضعیت کنونی موزه‌ی استاد صنعتی اظهار کرد: موزه‌ی استاد صنعتی در حال از بین رفتن است. این موزه تنها مربوط به پدرم و خانواده‌ی او نیست؛ بلکه برای همه‌ی ملت ایران است. برای همه‌ی کسانی که به هنر و هنرمند ایرانی عشق می‌ورزند. من که خودم بعد از تعطیل شدن موزه نتوانستم بروم ببینم چه اتفاقی افتاده، اما از دیگران شنیدم که شیشه‌های موزه خرد شده و مجسمه‌ها در حال از بین رفتن هستند.

 

او ادامه داد: قدمت این موزه به 70 سال پیش برمی‌گردد. من سه ساله بودم که پدرم در آنجا مشغول به کار شد. مجسمه‌هایی که در این موزه هستند، اینک به دلیل فرسودگی و عدم رسیدگی در معرض نابودی قرار گرفته‌اند، از بهترین کارهای پدرم در طول فعالیت هنری‌اش محسوب می‌شوند. مجسمه‌های یتیمان، ویکتور هوگو، ملاصدرا و فردوسی از کارهایی هستند که در موزه‌ی استاد صنعتی قرار دارند.

 

فرزند استاد صنعتی خاطر نشان کرد: درست است که این موزه زیر نظر هلال احمر است، اما از همان زمانی که پدرم در آنجا مشغول به کار شد آموزشگاه صنعتی‌زاده نیز دایر بود و به نوعی حکم پدری برای آنجا داشت، اما اکنون شاهد بی‌توجهی و از بین رفتن آثار هنری استاد صنعتی هستیم.

 

به گزارش ایسنا، موزه‌ی استاد علی‌اکبر صنعتی، مجسمه‌ساز ایرانی که زیر نظر جمعیت هلال احمر ایران است از چند سال پیش به دلیل فرسودگی ساختمان موزه تعطیل و تبدیل به تجمع دست‌فروشان شده است. همچنین بخشی از آثار موجود در این موزه آسیب دیده و در حال از بین رفتن هستند.

 

انتهای پیام



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.